Skupno število ogledov strani

sreda, 02. avgust 2017

Film; V imenu resnice


Na velika platna prihaja dokumentarni film režiserja Dejana Baboška, V imenu resnice. Dobrih dvajset let je minilo od takrat, ko je eden od mojih takratnih sodelavcev ustrelil vojaka Blaža Furjana. Primer so že takrat »sfrizirali« v samomor in umazanijo pometli pod preprogo. Tako bi najbrž ostalo za vse večne čase, če ne bi bilo Barbare Furjan. Barbara je sestra ubitega vojaka. Ko me je pred šestimi leti začela spraševati, pravzaprav »zasliševati« okoli zdavnaj pokopanega primera, sem bil v dvomih. Kaj se je v resnici zgodilo usodne noči, zame ni skrivnost. Nimam »zanesljivih« virov, ki bi mi povedali kaj se je zgodilo, ker sem bil tam. Bil sem v dvomih, kaj jih lahko povem?

Kakšna je moja odgovornost, sem spraševal odvetnika? Kazenska, ne moralna? To me je zanimalo? Sem lahko v primeru, da primer Furjan pride na sodišče, jaz obsojen? Obsojen česa, me je začudeno vprašal odvetnik? Kaj imaš ti s tem? Kaj imam s tem? Težko rečem, nič ali veliko! Blaža Furjana je ustrelil član skupine specialcev, ki so v bili in so v službi Janeza Janše. Član skupine sem bil takrat tudi jaz. Bil sem v hangarju v vojašnici, kjer se je načrtovala kraja orožja in streliva. Tam sem bil sicer iz drugih razlogov, ampak tega mi ne bo nihče verjel. V kotu hangarju je sedel vojak Blaž Furjan in še nekdo. Oba brez škornjev.



Če  potopim bivše kamerade, bom utopljen z njimi vred. Sem lahko teoretično obsojen »sostorilstva«, ker sem bil član te skupine? Nisem bil samo član, mnogokrat prej izvajalec, ampak tiste noči, ko je bil ustreljen Furjan, nisem imel nobene vloge! Za tragični razplet spora v hangarju sem od vpletenih izvedel kasneje. Težko vprašanje. Odgovora ni!

Odvetnika sem spraševal, ker so me na pogovor oz. zaslišanje klicali kriminalisti iz Prešernove. Ker ni bilo jasno kam pes taco moli, sem na Prešernovo prišel z odvetnikom. Tiste pol ure s kriminalistoma je šlo v smer »utihni« , primer je zdavnaj zaključen. In smo se razšli. Odgovora na edino zastavljeno vprašanje nisem dobil, moralna odgovornost pa mi je nalagala, da povem resnico brez kozmetičnih popravkov. O posledicah pa, ko pridejo. Pridejo zagotovo.

Če kdo misli, da Njavro in ostali mirno sedijo in čakajo razplet, se grdo moti. Njavro, strelec Franci Oražem, ki je sicer zaposlen v policiji v uradu za varovanje in ostali vpleteni v dogodek, te dni mrzlično pripravljajo alibije, ki »držijo vodo«, brusijo nože, ki bodo poleteli proti meni in sestavljajo scenarij, kako me bodo kompromitirali. Ne vem s čim bi me lahko, ker ni ničesar, kar nisem že sam povedal ali napisal? Domobranski fanzin Reporter in plačani pisuni Janše bodo zagotovo priskočili Njavu, Oražmu in morilski kompaniji v nesebično pomoč pri sestavljanju in razširjanju laži. Skupaj bodo že spacali kakšno XXL svinjarijo na moj račun. Ovčice Ivanove, prej ali slej vam bo nekdo izstavil račun. Na to se lahko zanesete.

Premiera filma V imenu resnice, ki bo kmalu v kinu Komuna, je trn v peti omenjenim. Njavro je predlagal telefonski klic, da je v kinu nastavljena bomba! Drugi je predlagal, da aktivirajo domoljubne naciste, ki naj bi napadli obiskovalce premiere. Gre za isto skupino, ki je za denar pred leti napadla policiste na demonstracijah. Skratka, sovražnik ne spi. Upam, da se tega zavedajo tisti, ki so ga prebudili. Proti Nedeljskemu dnevniku in novinarju Cirilu Brajerju, ki je večkrat objavil trud in trnovo pot, ki jo je prehodila Barbara Furjan v iskanju resnice o smrti brata Blaža, so že poletele prve strupene puščice (beri tožbe) glavnega krivca Darka Njavra, ki je ukazal likvidacijo in Francija Oražma, ki jo je brez pomislekov izvršil. Čisto intimno me zanima, če ga je Janša pohvalil za umor slovenskega vojaka? Mene je namreč pohvalil samo za največje svinjarije, kajne Janez!




Vabljeni k ogledu filma V IMENU RESNICE. klapEND